malinjo

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Småbarnsförälder javisst!

Av Malin Johansson - 16 oktober 2012 08:12

Helskotta vilket väder det är ute, uscha! Sitter och väntar på att morgonens föreläsning ska börja. Lucas är parkerad i bärselen och har redan somnat. " jag har ju för sjuttsingen varit vaken i över två timmar!" ser man att han tänker strax före  ögonen går i hop... sötnöten.


Har upptäckt lite förändringar hos mig själv det senaste, tror det har med föregående krabat att göra...


Jag går konstant runt med salivblöta kläder. En liten fuktskada på axeln eller bröstpartiet är väl inte hela världen, tänker jag. Det är ju i alla fall inte kräks. Skulle jag byta kläder för varje gång Lucas dregglat ner mig hade jag stått utan kläder efter två dar...  Han är makalös till blöta ner, mitt lilla dreggelmonster.


Min spotify visar inte längre powertwalk som senaste spellista utan här går "Barnkammarvisor" varm dagarna i ända, vilket även resulterar i att jag får låtar som " jag är en liten undulat..." på hjärnan.


Större delen av dagen pratar jag med barnslig babyröst och jag får nästan slå mig själv på kinden för att inte prata likadant med Andreas när han kommer hem på dagarna.


Nej hörni, nu börjar snart föreläsningen, dags att bli lite alert!

 
 
Ingen bild

Malin Johannessen

17 oktober 2012 18:49

Hei! Jeg skulle gjerne hatt brukernavnet "malinjo" på Twitter. Ser at det er ditt, men at du ikke bruker det, så jeg lurte på om jeg kunne få det av deg? :-)

Malin Johansson

22 oktober 2012 08:15

ja jag ska se om jag kan ta bort mitt konto så är det ditt! =)

 
Ingen bild

Malin Johannessen

23 oktober 2012 02:07

Tusen takk! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 juli 2013 15:45


Nu är Vi äntligen i Stockholm. var så nära att vi inte kom med tåget. Vi var ute i god tid men när vi närmade oss Mölndal centrum inser jag att min telefon ligger kvar hemma på sängen. om det bara varit för telefonen så hade jag kunnat skippa den, me...

Av Malin Johansson - 13 juli 2013 22:07

Eftersom att Lilleman fyller år i augusti är det flera som börjat fråga vad han önskar sig. Det är ju lite svårt det där med presenter till en liten som inte kan berätta vad han helst skulle vilja få. Tänkte ge lite tips på vad vår son skulle tycka o...

Av Malin Johansson - 13 juni 2013 20:46

Igår kom mamma hit för vi skulle gå till Liseberg, bara jag och mamsen =) Det var jättemysigt, trots regn och lite halvtaskigt ljud under Mando Diaos spelning. Idag hade vi en mysdag inne, gick ju inte annat när regnet stod som spön i backen. Bjöd  m...

Av Malin Johansson - 11 juni 2013 20:35

I alla fall om ni frågar lille herrn. Jag vet inte hur många böcker som har gått samma öde till mötes, men jag vet att detta inte är den sista... suck.   ...

Av Malin Johansson - 10 juni 2013 21:54

Andreas har varit ledig sen i tisdags så det känns nästan som att semestern redan är igång. I fredags kom syster/moster Ellen på besök och vi hade en härlig dag med shopping, sol och grillning på kvällen. Att se fotbollen på kvällen var ju givet, äv...

Ovido - Quiz & Flashcards