malinjo

Alla inlägg under november 2012

Av Malin Johansson - 25 november 2012 17:36

De som känner mig och Andreas vet att vi är riktiga matvrak, vi äter gärna, mycket och gott! Därför är vår matsedlar för veckorna inte de typiska "småbarnsföräldermatsedlarna" där det ska gå fort och lätt. Vi sitter på söndagarna och klipper ur recept ur mattidningar och sätter in i en pärm som vi sedan plockar recept ur. På så vis får vi nästan aldrig tråkiga veckor, även om det förekommer falukorv här med. Tänkte ändå dela med mig av matsedlarna så kanske även andra får tips på vad de kan äta. Är det ett gott recept lägger jag ut det, annars kaseras det bara! =)


Matsedel v.48


Måndag: Svamppytt med rotsaker


Tisdag: Chilensk fläskfilégryta m kokt potatis


Onsdag: Blomkålssoppa


Torsdag: Köttfärskorv med bacon


Fredag: Fransk potatissallad med kycklingklubbor


Fredagsmys: Hemmagjord pizza med ajvar relish, sparris och fetaost


Lördag: Räkpasta

Av Malin Johansson - 13 november 2012 10:06

Kom ut från duschen en dag och vad hittade jag i sängen om inte far och son, i grov indoktrinering!

Barn · Familj · Film
Av Malin Johansson - 12 november 2012 20:15


kan ju tilläggas att jag var vrålförkyld jag med, det är därför jag låter så lustigt. Det här var ett klipp för nästan tre veckor sedan, finns inget roligare än att sitta mellan mamma och pappa och se på tv!

Barn · Film
Ovido - Quiz & Flashcards