malinjo

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Johansson - 29 maj 2012 12:29



Är idag hemma för att jag har åkt på en förkylning. Flera elever har varit sjuka också så det var väl nästan väntat. Lite jobbigt är att jag nyser blod då och då pga av att slemhinnorna blir lite känsliga under graviditeten. Inte så mysigt.


Såg en jättefin film nyss som heter The lost Valentine.  Grät ungefär två minuter in i filmen och det återkom lite då och då. Vet inte om jag är extra känslig men den var riktigt bra i alla fall. Tänkte fortsätta mitt snyftmaraton med att se Dagboken, orkar inte göra annat än sova och se på film nu.

Av Malin Johansson - 25 maj 2012 20:36

Nu är jag och min älskling i Halmstad och har det gött. Vi bor i ett jättefint rum som kallas fänrikens rum och det är intet i gammal stil med tunga gardiner och mycket mönstrade tyger och mörkt träslag. Kom precis hem från restaurang Norreport där vi åt en mysig middag. Blev dock inomhus för både jag och andreas har fått lite för mycket sol idag. Om vädret visar sig från din bästa sida imorgon ska vi ta en tur till tylösand.

Av Malin Johansson - 20 maj 2012 20:23

http://www.msichicago.org/whats-here/exhibits/you/the-exhibit/your-beginning/make-room-for-baby/interactive/


Hittade den här roliga länken när jag kikade omkring, den visar hur organen flyttar på sig under en graviditet. Mycket intressant faktiskt! =)

Av Malin Johansson - 18 maj 2012 11:23

Har haft en sån där helvetesnatt då jag bara drömt massa hemska saker om förlossningen. Miljoners miljoner av hormoner i obalans hjälper ju inte till direkt. Vaknade och tänkte att nu ger jag upp och gick så upp och åt frukost. Kunde ändå inte släppa alla oroliga tankar vilken gjorde att jag fick gå in till Andreas som låg och sov och fick stortjuta ett tag tills han kunde lugna ner mig.


Dey här med förlossningen blir jag inte klok på. Det går i perioder det där för mig. Ibland är det som idag, jag är totalt livrädd för den brist på kontroll man har, det kan ju gå till hur som helst och gå hur som helst. (DÅ hjälper inte drömmar om dödfödda barn kan jag tillägga) Andra dagar tänker jag att det går som det går, tänker att det är så otroligt många kvinnor som fött barn så varför skulle inte jag kunna göra det? Jag är ju i en förlossningssal och inte under ett träd i Amazonas.


MEN, jag säger redan nu, inga skräckhistorier tack, jag är extremt lättpåverkad!!

Av Malin Johansson - 1 maj 2012 12:09

Jag har haft en helt fantastisk helg i Stockholm tillsammans med bästa Anna. Vi började på lördagen med musikalen Dirty Dancing och gick därifrån helt saliga och smått förälskade i Johnny Castle. Det var en nostalgitripp som heter duga och de hade gjort det fantastiskt bra. Helt otroliga dansnummer.


   

    


Läste förresten på imdb.com att orginalfilmen skulle inte innehålla de klassiska scenerna då Johnny kittlar Baby när hon lär sig dansa och den när de leker i danslokalen och kryper på golvet. De scenerna råkade filmas när de skulle spela in andra scener och sparades för att de blev så bra. Men Patrick Swayze blir irriterad på riktigt och de leker bara på skoj när de är i dansstudion. Lite kul tycker jag. En annan kul grej är att när de dansar på stocken så är det oktober och alla löv på träden är spraymålade gröna efter de egentlige är höstlövsfärgade.


I alla fall, på söndagen gick vi på rockoperan Jesus Christ superstar. Egentligen inte riktigt min grej, men ju mer jag tänker på den desto bättre blir den. Hade förväntat mig musikal men som rockopera var den riktigt cool.


        


Tack söta Anna för en toppenhelg!

Ovido - Quiz & Flashcards