malinjo

Alla inlägg under januari 2013

Av Malin Johansson - 31 januari 2013 19:35

         Mycket farligt att spana på Indiskas hemsida, får så mycket inspiration och köp-tvång...

              

Av Malin Johansson - 24 januari 2013 21:35

Lucas har duschat för första gången idag. Andreas skulle ändå duscha så vi tänkte göra det lite smidigt och skippa badet och låta lucas få testa lite vatten över huvudet. Det gick jättebra. Tills lucas bestämde sig för att äta upp duschmunstycket. Han fick en ganska obehaglig överraskning och en rejäl kallsup. Jag skrattade så jag grät för han såg redigt snopen ut! :) trodde väl aldrig att jag skulle yttra meningen"så går det när man stoppar duschen i munnen!". Men å andra sidan är det ganska mycket jag inte trodde jag skulle säga men som nu är vardagsmat.

Av Malin Johansson - 22 januari 2013 20:47

Ok, så det här kanske är lite knepigt, men jag har upptäckt att det finns så otroligt många sätt att dumpa någon på. En del sätt är mer sårande än andra. I mitt fall, med mitt ex (ja, jag har bara ett) blev jag ganska sårad. Det gjorde ont. Men det kan inte hjälpas i såna situationer. Jag har ändå blivit dumpad på ett ganska bra sätt. Så jag skulle vilja tacka mitt ex för att han insåg tidigare än jag att det helt enkelt inte skulle vara vi för alltid. Nu kan jag istället minnas det vi hade som en fantastisk första kärlek, men som var tänkt som just det, en första kärlek. Vi är båda lyckligare på var sitt håll och jag har nu hittat min familj. Så tack för att du skadade mig så lite du kunde, det var ju inte lätt för dig heller. Bra ex är svåra att få tag på ;)

Av Malin Johansson - 22 januari 2013 20:47

Ok, så det här kanske är lite knepigt, men jag har upptäckt att det finns så otroligt många sätt att dumpa någon på. En del sätt är mer sårande än andra. I mitt fall, med mitt ex (ja, jag har bara ett) blev jag ganska sårad. Det gjorde ont. Men det kan inte hjälpas i såna situationer. Jag har ändå blivit dumpad på ett ganska bra sätt. Så jag skulle vilja tacka mitt ex för att han insåg tidigare än jag att det helt enkelt inte skulle vara vi för alltid. Nu kan jag istället minnas det vi hade som en fantastisk första kärlek, men som var tänkt som just det, en första kärlek. Vi är båda lyckligare på var sitt håll och jag har nu hittat min familj. Så tack för att du skadade mig så lite du kunde, det var ju inte lätt för dig heller. Bra ex är svåra att få tag på ;)

Av Malin Johansson - 19 januari 2013 16:18

Jag har en liten fundering på när det gäller det här med eget rum till lillkillen. Försökte kolla på familjeliv när andra föräldrar flyttat över sina barn men där blir det ju så snabbt påhopp och arga diskussioner så där får man ju inte fram något vettigt. Skulle vilja veta lite hur ni resonerat när era barn flyttat till egna rum. Sov de hela nätter? Vi skulle ju kunna inreda lillens rum som ett lekrum först för att sedan bara flytta in sängen till ett rum han känner igen?

ja det är svårt det här men jag är tacksam för alla tips och tankar jag kan få. =)

Av Malin Johansson - 18 januari 2013 09:02

Det finns många fördelar med att vara hemma med Lucas. Man kan få sovmorgon, inte så ofta men man slipper i alla fall vakna av väckarklockan. Lucas "tjöt" är bra mycket trevligare att vakna till.

Man har inte tider att passa varje dag utan kan ta det lite piano, vill vi leka hela morgonen, då GÖR vi det.

Man kan också få gå klädd hur som helst. Den lilla herren i familjen bryr sig inte nämnvärt, han dregglar på det mesta. Den större herren har lärt sig att inte påpeka något jag har på mig hemma, han vet att jag byter om jag går ut.

Dagens outfit...

Av Malin Johansson - 18 januari 2013 09:01

Det finns många fördelar med att vara hemma med Lucas. Man kan få sovmorgon, inte så ofta men man slipper i alla fall vakna av väckarklockan. Lucas "tjöt" är bra mycket trevligare att vakna till.

Man har inte tider att passa varje dag utan kan ta det lite piano, vill vi leka hela morgonen, då GÖR vi det.

Man kan också få gå klädd hur som helst. Den lilla herren i familjen bryr sig inte nämnvärt, han dregglar på det mesta. Den större herren har lärt sig att inte påpeka något jag har på mig hemma, han vet att jag byter om jag går ut.

Dagens outfit...

Av Malin Johansson - 17 januari 2013 12:01


För det första, rasisitiskt var nog det svåraste ordet jag skrivit på länge. För det andra, jag det var nog inget andra egentligen. Men jag satt och kollade på tv och så dök reklam för schwarzkopf upp. Nu läste jag bara tyska i några år på högstadiet, men jag får för mig att ordet Schwarzkopf betyder svartskalle. Lite vatten på min kvarn får jag dessutom genom att jag sett en otroligt gammal förpackning av samma märke här i Sverige, men då stod det svartskalle på förpackningen. Det jag funderar över är egentligen hur detta företag och märke kommit undan när inte ens pepparkakorna får vara i fred?

Ovido - Quiz & Flashcards