malinjo

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Så dumt det kan bli

Av Malin Johansson - 18 maj 2012 11:23

Har haft en sån där helvetesnatt då jag bara drömt massa hemska saker om förlossningen. Miljoners miljoner av hormoner i obalans hjälper ju inte till direkt. Vaknade och tänkte att nu ger jag upp och gick så upp och åt frukost. Kunde ändå inte släppa alla oroliga tankar vilken gjorde att jag fick gå in till Andreas som låg och sov och fick stortjuta ett tag tills han kunde lugna ner mig.


Dey här med förlossningen blir jag inte klok på. Det går i perioder det där för mig. Ibland är det som idag, jag är totalt livrädd för den brist på kontroll man har, det kan ju gå till hur som helst och gå hur som helst. (DÅ hjälper inte drömmar om dödfödda barn kan jag tillägga) Andra dagar tänker jag att det går som det går, tänker att det är så otroligt många kvinnor som fött barn så varför skulle inte jag kunna göra det? Jag är ju i en förlossningssal och inte under ett träd i Amazonas.


MEN, jag säger redan nu, inga skräckhistorier tack, jag är extremt lättpåverkad!!

 
 
Ingen bild

Lina Svensson

18 maj 2012 12:29

Inga skräckhistorier här inte. Visst är det spännande/otäckt/nervöst och så vidare innan, just för att man inte har någon kontroll och inte kan förutse hur det kommer att vara. MEN det är det häftigaste jag någonsin varit med om. Jag sa med en gång efter att jag lätt skulle göra om det, flera gånger. Idag längtar jag efter att få göra om det.

 
Malin

Malin

19 maj 2012 14:44

Vi får väl hoppas att det blir likadant för mig =) Inatt har jag maskerat lister hela natten istället, antagligen har jag tänkt sätta gång och måla någonting någon gång i drömmen men det hann jag aldrig. Har täckt över lister in i förbannelse.... =)

http://malinjo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 15 juli 2013 15:45


Nu är Vi äntligen i Stockholm. var så nära att vi inte kom med tåget. Vi var ute i god tid men när vi närmade oss Mölndal centrum inser jag att min telefon ligger kvar hemma på sängen. om det bara varit för telefonen så hade jag kunnat skippa den, me...

Av Malin Johansson - 13 juli 2013 22:07

Eftersom att Lilleman fyller år i augusti är det flera som börjat fråga vad han önskar sig. Det är ju lite svårt det där med presenter till en liten som inte kan berätta vad han helst skulle vilja få. Tänkte ge lite tips på vad vår son skulle tycka o...

Av Malin Johansson - 13 juni 2013 20:46

Igår kom mamma hit för vi skulle gå till Liseberg, bara jag och mamsen =) Det var jättemysigt, trots regn och lite halvtaskigt ljud under Mando Diaos spelning. Idag hade vi en mysdag inne, gick ju inte annat när regnet stod som spön i backen. Bjöd  m...

Av Malin Johansson - 11 juni 2013 20:35

I alla fall om ni frågar lille herrn. Jag vet inte hur många böcker som har gått samma öde till mötes, men jag vet att detta inte är den sista... suck.   ...

Av Malin Johansson - 10 juni 2013 21:54

Andreas har varit ledig sen i tisdags så det känns nästan som att semestern redan är igång. I fredags kom syster/moster Ellen på besök och vi hade en härlig dag med shopping, sol och grillning på kvällen. Att se fotbollen på kvällen var ju givet, äv...

Ovido - Quiz & Flashcards